Łagiewniki: Z Erasmus+ na Litwie

wtorek, 24.5.2016 09:39 697 0

W dniach 8-15 maja 2016 roku, uczniowie i nauczyciele z Zespołu Szkół Samorządowych w Łagiewnikach uczestniczyli w wyjeździe na Litwę w ramach projektu edukacyjnego Erasmus+. Był to już trzeci, po Hiszpanii i Czechach, wyjazd, podczas którego realizowane były prace projektowe. Odwiedziliśmy naszych przyjaciół w Pajuris, małej miejscowości okręgu Silale, położonej pośród łąk, pól, lasów i pięknych jezior. Nasz wyjazd obfitował w niezapomniane przygody, o których najlepiej opowiedzą uczestniczący w nim uczniowie - Sandra, Gosia, Kacper i Oskar:

Projekt Erasmus+, to bez dwóch zdań najlepsza rzecz, jaka mnie w życiu spotkała. Dzięki temu projektowi mogłam zwiedzić Litwę, poznać jej kulturę, obyczaje, narodowe tańce oraz jedzenie, a co najważniejsze poznałam niesamowitych ludzi i chyba to się najbardziej liczy, że poznajemy swoich rówieśników i trenujemy język angielski. To wszystko by się nie stało, gdyby nie nasi nauczyciele, którzy wzięli udział w tym projekcie i to właśnie im się należą największe podziękowania.Uważam, że to najlepszy projekt, który był w naszej szkole i mam nadzieje, że będzie jeszcze więcej takich projektów. Jeśli tylko jest taka możliwość, to polecam wszystkim wzięcia udziału w takiego typu projektach. Mam głęboką nadzieję, ze jeszcze kiedyś będę miała taką okazję. Jeszcze raz bardzo dziękujemy naszym opiekunom za wspaniały wyjazd.

Małgorzata Kwiędacz

W dniach 8-15 marca nasza szkolna grupa projektowa Erasmus+ wyruszyła na wycieczkę na Litwę. Podróż busem zajęła nam około 14 godzin toteż na miejsce przyjechaliśmy późnym wieczorem. Rodzina, u której mieszkałem podczas pobytu składała się z 3 osób: Gabi Mockute, jej mamy i taty.
Bardzo podobał mi się koncert przygotowany przez uczniów z okazji naszego przyjazdu, świetnie się bawiliśmy na imprezie integracyjnej, na której poznawaliśmy kolegów i koleżanki z projektu, tworzenie wideo-nagrania, na którym tańczyliśmy flash mob'a oraz mówiliśmy wierszyk o zdrowym jedzeniu. W tym celu udaliśmy się na pagórki Medvegalis.

W Tauru Park skakaliśmy, biegaliśmy i przedzieraliśmy się przez park linowy. Wieczorem bawiliśmy się przy grillu. Miałem okazję również przejechać się motorówką po rzece Jura - niezapomniane chwile!
12 maja odwiedziliśmy Hill of Crosses - Wzgórze Krzyży i fabrykę czekolady Ruta. Moją uwagę przykuła ogromna ilość krzyży na wzgórzu. Znajdował się tam także krzyż poświęcony Janowi Pawłowi II. Na koniec naszego pobytu odbyło się "przyjęcie narodowych tańców". Każda grupa miała zaprezentować popularny w ich kraju taniec, zatańczyć go i nauczyć pozostałe grupy. Zabawy było przy tym, co nie miara!

Ostatni weekend upłynął pod znakiem zwiedzania Troków oraz Wilna. Ogromny gmach zamku na wyspie otoczony krystalicznie czystą rzeką Galve szczególnie zapisał się w moich wspomnieniach. Razem z przewodnikiem obeszliśmy Wilno wzdłuż i wszerz po drodze oglądając kaplicę ostrobramską, kościół św. Piotra i Pawła, Kościół Wszystkich Świętych, klasztor karmelitów i wiele innych!
Wróciłem do Polski bogaty w wiele nowych przeżyć i doświadczeń (i sękacza), za co bardzo dziękuję nauczycielom, którzy umożliwili nam udział w programie Erasmus+.

Oskar Krawczyk

Wyjazd na Litwę z programu ERASMUS+ to najlepsze, co mogło mnie spotkać. Po raz pierwszy mogłam poznać kraj i jego kulturę od strony ludzi, którzy tam mieszkają. Dzięki temu wiem jak funkcjonuje życie codzienne na Litwie. Tamtejsi ludzie są bardzo przyjaźni i gościnni, więc panowała bardzo miła atmosfera. Podczas całego wyjazdu uczestniczyliśmy w wielu wspaniałych atrakcjach i wycieczkach, które wiele nas nauczyły, ale także pozwoliły nam się bliżej poznać z uczestnikami projektu. Podczas wyjazdu odwiedziliśmy min.: miejscowość, w której znajdowała się szkoła – PAJURIS, wzgórze krzyży, byliśmy również w parku linowym oraz co najlepsze zostaliśmy zabrani na wycieczkę do fabryki czekolady, gdzie samodzielnie wykonywaliśmy swoje własne czekoladki. Najwspanialszą jednak atrakcją, którą przygotowali dla nas uczniowie były tańce ludowe. Wszyscy świetnie się razem bawiliśmy, poznając tradycyjne Litewskie tańce. Polecam każdemu taką przygodę, jakiej ja mogłam doświadczyć. Nie chodzi tu tylko atrakcje i zabawy, ale także to, że dzięki Erasmus+ mogłam poćwiczyć język angielski i szczerze przyznam ze jest to najlepsza, najłatwiejsza forma nauki języka, właśnie poprzez rozmowę i integracje z innymi ludźmi, którymi możesz się jedynie porozumiewać obcym języku.

Wyjazd na Litwę był najlepszą wycieczką w moim życiu, którą zapamiętam na pewno na długo.