Uczniowie ZSiPKZ uczestniczyli w lekcji muzealnej pt. „Polacy w Bitwie o Anglię”

środa, 6.12.2017 11:30 978 0

28 listopada uczniowie klasy III fs pod opieką p. Sylwii Sołtysik, nauczycielki historii, odwiedzili Muzeum Miejskie Dzierżoniowa, aby uczestniczyć w lekcji muzealnej pt. „Polacy w Bitwie o Anglię”. Głównym celem tych zajęć było poszerzenie wiedzy na temat wkładu Polaków w zwycięstwo nad hitleryzmem podczas II wojny światowej. W trakcie spotkania zebrani mieli okazję zobaczyć kolekcję oryginalnych mundurów oraz osobistych pamiątek po polskich lotnikach RAF-u, poznać dokument fabularyzowany produkcji brytyjskiej poświęcony polskim bohaterom Bitwy o Anglię a także wysłuchać ciekawego komentarza historycznego kustosza placówki oraz wielkiego pasjonata tematu, p. Arnolda Kordasiewicza. W trakcie zajęć uczniowie poszerzyli swoją wiedzę historyczną, zostali także przygotowani do świadomego odbioru i ochrony dziedzictwa historycznego Polski oraz utrwalili w sobie szacunek do starszych pokoleń i pamięć o ich osiągnięciach dla Ojczyzny, Europy a także świata. Wydarzenie to odbyło się w ramach realizowanego w ZSiPKZ Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, projektu koordynowanego przez nauczyciela bibliotekarza, p. Annę Gros. Warto wspomnieć, że jednym z trzech priorytetów ministerialnego programu jest rozwijanie pasji czytelniczych uczniów nie tylko poprzez oferowanie im przez szkolne biblioteki nowości wydawniczych, ale także inicjowanie szeregu wydarzeń, które na tyle rozbudzą ciekawość młodych ludzi, że z chęcią sięgną oni po poszerzającą ich horyzonty intelektualne literaturę. Odbyta w dzierżoniowskim muzeum lekcja udowodniła, że dbając o kształtowanie świadomości patriotycznej i wskazując wzorce warte naśladowania, można jednocześnie inspirować młodzież do poznawania i pogłębiania rzeczywistości na wielorakie sposoby, w tym przede wszystkim poprzez dobrą książkę, w tym przypadku oczywiście opowiadającą o polskich bohaterach brytyjskiego nieba.

         Sylwia Sołtysik,
nauczycielka historii ZSiPKZ

Dodaj komentarz

Komentarze (0)